7 marketinghiba a rendezvényszervezésben

A rendezvényszervezés szerves részét kell, hogy képezze a marketing, hiszen enélkül aligha lenne kinek szerveznünk a jobbnál jobb programokat. Vannak hibák azonban, amibe kezdő rendezvényszervezőként sokan belefutnak, most erre hívjuk fel a figyelmet.

 

Céltalanság

Minden rendezvénynek rendelkeznie kell egy meghatározott céllal vagy stratégiával. Ez lehet akár márkaismertség terjesztése, üzleti kapcsolatok szerzése, vagy új fogyasztók verbuválása, a hangsúly azon van, hogy legyen. Mivel minden rendezvény egy befektetés, meghatározott cél nélkül nem fogjuk tudni követni, hogy megtérült-e, lényegében nem fogjuk tudni, sikeresen zártuk-e a rendezvényt.

Hiányos kutatómunka

A célközönség meghatározása is kulcsfontosságú marketing szempontjából, hiszen nem mindegy, hogy milyen hangnemben, és milyen eszközök segítségével szólítod meg azokat, akiket szívesen látnál a rendezvényeden. Ráadásul azt is ki kell derítened, hogy a célközönséged mire vágyik, mit tudsz neki nyújtani, hiszen amennyire nem egyszerű feladat ez, olyannyira hasznos lesz marketing szempontjából.

Gyenge vagy megkésett promóció

Általános szabály, hogy egy rendezvény költségvetésének legalább 20%-át marketingre kell fordítani. Bár elsőnek meglehetősen soknak tűnhet ez az összeg, azonban ez szükséges ahhoz, hogy megkapja a megfelelő figyelmet a rendezvényed, hogy az emberek tudomást szerezzenek róla. Ne felejtsd el időben megszervezni a promóciót, a karszalag rendelés is legyen időben napirenden, hiszen egy papír karszalag utóélete is része a rendezvény marketingjének.

Közösségi média elhanyagolása

A közösségi média manapság a legerősebb eszköz az online marketing során, így nagy lehetőséget hagysz ki, ha nem használod ki. Használj hashtaget, készíts közösségi média platformjain kampányokat, esetleg kérj fel influencereket a rendezvényed népszerűsítésére.

Túl nagy elvárások

Amikor meghatározod a rendezvény marketing stratégiáját, figyelj oda, hogy ne rugaszkodj el a realitás talajától. Csak olyat reklámozz, amit biztosan teljesíteni tudsz, hiszen ha túl nagy elvárásokat keltesz a résztvevőkben, megeshet, hogy csalódottan kullognak majd haza.

Eredmények figyelmen kívül hagyása

Az eredmények rengeteget elárulnak egy rendezvény teljesítményéről, így semmiképp ne hanyagoljuk el ezt a részt sem. Állítsunk mérhető adatokat, mint a weboldal forgalma, vásárlások, megjelentek száma, közösségi médiában keltett visszhang, reakciók. Már egy rendezvényükről is sokat megtudhatunk, de ami ennél is fontosabb, tanulhatunk a következő megszervezéséig.

Elmarad a kapcsolattartás az esemény után

Gondolj bele, hogy akik megjelentek az eseményeden, azokat érdekli a céged, és amit nyújt nekik. Kész pazarlás lenne, ha nem vennéd fel velük az eseményt követően is a kapcsolatot. Küldj kérdőívet számukra, hírlevelet, vagy akár csak egy köszönő levelet, és garantáltan pozitív benyomást keltesz majd bennük.

 

Ha ezeket a hibákat elkerülöd, garantáltan sikeres éved lesz a jobbnál jobb rendezvényekkel, melyek színvonalát tovább emelheted, ha egyedileg tervezett belépő karszalag is lesz az eseményre, amit később is bátran mutogathat majd minden résztvevő.

Vélemény, hozzászólás?

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
WooCommerce
WooCommerce rendszert használunk. A kosár és megrendelés feldolgozásához 2 cookie-t szükséges: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. Ez a 2 cookie szükséges az oldal megfelelő működéséhez és nem kapcsolható ki.
Google Analytics
A weboldalunk fejlesztése érdekében nyomon követjük az anonimizált felhasználói adatokat.
Facebook
A Facebook segítségével nyomon követjük a kapcsolatokat a közösségi médiával.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A sütikről bővebben az Adatkezelési tájékoztatóban olvashat. Elfogadás esetén jóváhagyja az Adatkezelési tájékoztatót, illetve a sütik használatát.